
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
2018 YILI
YAPI İŞLERİ ve TEKNİK DAİRE BAŞKANLIĞI
BİRİM
FAALİYET RAPORU
İCİNDEKİLER
BİRİM YÖNETİCİ SUNUŞU
I- GENEL BİLGİLER
A- Misyon ve Vizyon
B- Yetki, Görev ve Sorumluluklar
C- İdareye İlişkin Bilgiler
1- Fiziksel Yapı
2- Örgüt Yapısı
3- Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
4- İnsan Kaynaklan
5- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
II- AMAÇ VE HEDEFLER
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri
III- FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
A- Bütçe ve Yatırım Projeleri.
IV- KURUMSAL KABİLİYET VE KAPASİTENİN DEĞERLENDİRİLMESİ
A- Üstünlükler B- Zayıflıklar
V- ÖNERİ VE TEDBİRLER
İÇ KONTROL GÜVENCE BEYANI
BİRİM / ÜST YÖNETİCİ SUNUŞU
Üniversitemiz için gerekli her türlü, yapı, tesis, onarım, bakım, imalat, etüd, proje, keşif, ihale ve denetleme işlerinde yoğun olarak hizmet veren Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın Eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerinin sağlıklı bir şekilde yapılmasını sağlamak amacıyla fiziksel ve teknolojik altyapının oluşturulmasını sağlamak temel görevimizdir.
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı olarak temel ilke ve amacımız kurumumuzda çalışanlar ve öğrenciler için sağlıklı, huzurlu, güven içinde oturup çalışabilecekleri ve öğrenimlerini devam ettirebilecekleri fiziki mekânları oluşturmaktır. Amacımız ekonomik ve kısa sürede mekânları işler hale getirmek ve bu alanların insanlar tarafından kullanılmasını ve açılmasını sağlamaktır.
Üniversitemizde eğitim-öğretim hizmetlerinin etkin ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için yapım işi onarım işi ve satın alma yöntemleriyle yapılan işleri başkanlığımıza ayrılan bütçe doğrultusunda gerçekleştirmektedir. Kamu İhale Kanunu ve bununla ilgili Mevzuat Hükümlerine uygun şekilde çağdaş tesisler yaratmak, kurumumuzun üretkenliğini arttıracak teknolojiyi ve yapılaşmayı sağlamak başlıca görevimizdir.
Yapımı gerçekleştirilecek olan işler ve hizmet alımları ile ilgili her türlü denetim hizmetleri, ödeme işlemleri, geçici ve kesin kabul işlemleri yürütülecektir.
Ali BALKİS
Yapı İşleri Ve Teknik Daire Başkanlığı
I- GENEL BİLGİLER
A. Misyon ve Vizyon
Misyonumuz
Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı'nın Misyonu, kurumun işleyişi ve gelecekte de var olması için gerekli her türlü, yapı, tesis, onarım, bakım, imalat, etüt, proje, keşif, ihale ve denetleme işlerinde yoğun olarak hizmet vermek, mevcut personel - ekipman ile; sorumlu olduğumuz alanlarda, sorunlara olabildiğince çabuk çözüm bulmak, gelecekteki sağlıklı nesillerin oluşturulmasına yönelik; eğitim, öğretim, araştırma ve uygulamada sürekli iyileşme ve gelişmeyi sağlayacak fiziki mekanları, Kamu İhale Kanunu ve bununla ilgili Mevzuat Hükümlerine uygun şekilde tesis ederek çağdaş tesisler yaratmak.
Vizyonumuz
Üniversitemizin ihtiyaçları ve misyonu doğrultusunda, tüm birimlerin ihtiyacı olan yapılaşmayı, altyapıyı, teknolojiyi, konforu, estetiği, donanımı ve teknik desteği sağlayabilmek, tüm dünyadaki ve ülkemizdeki gelişmeleri yakından takip ederek Üniversitemizi ve dolayısıyla Ülkemizi geleceğe en iyi, en doğru, en ekonomik şekilde hazırlayabilmek, tüm paydaşlarımızın güvenini kazanıp mutluluğunu artırmak ve Üniversitemizi Ulusal ve Uluslar arası ölçekte bir üniversite konumuna getirmektir.
Görevlerimiz.
Üniversitemiz için gerekli her türlü, yapı, tesis, onarım, bakım, imalat, etüd, proje, keşif, ihale ve denetleme işlerinde yoğun olarak hizmet veren Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın görev alanları oldukça geniş yelpazededir.
Üniversitemiz bünyesinde kurulmuş olan Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığımızın bu çerçevede görevleri;
-
Bina ve tesislerin projelerini yapmak, ihale dosyalarını hazırlamak, ihaleleri yürütmek, inşaatları kontrol etmek ve bitenleri teslim almak, bakım ve onarım işlerini yürütmek,
-
Teknik inceleme ve projelendirme gerektiren her türlü işlerin fizibilite raporlarını hazırlamak,
-
Üniversitenin ihtiyacı olan okuma salonları, derslikler, dershaneler, amfiler, konferans salonları, yataklı sağlık merkezleri, öğrenci kantin ve lokantaları, toplantı, sinema ve tiyatro salonları, kapalı ve açık spor salon ve sahaları, kamp yerleri gibi bina ve mekanların işlemleri de dahil fizibilite, proje, ihale, yapım sürelerindeki işleri yürütmek,
-
Kampusun su, kanalizasyon, elektrik, haberleşme ihtiyacının kesintisiz olarak sağlanmasına yönelik çalışmaları yürütmek,
-
Kalorifer, kazan dairesi, soğuk oda, jeneratör havalandırma sistemleri ve telefon santralinin işletilmesini sağlamak, bakımını ve onarımlarını yapmak ya da yaptırmak,
-
Başkanlığımızın sorumluluğu; yaptığı her türlü uygulama ve işlemlerin ilgili mevzuatlara uygun olarak en verimli şekilde gerçekleştirmektir.
Yetkilerimiz
1-Başkanlığına ilişkin görevlerin, Rektörlükçe uygun görülen programlar gereğince yürütülmesi için karar verme, tedbir alma, uygulama yetkisi,
2-Görevlerin daha sağlıklı, süratli ve verimli olarak yürütülmesi için ihtiyaç duyacağı yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Genel Sekretere önerilerde bulunma yetkisi,
3-Personelin yıllık izin kullanış zamanlarını tespit etme.
4-İhtiyaç duyduğu konularda yeni tedbirlerin ve yetkilerin alınması için Genel Sekretere önerilerde bulunma yetkisi.
Sorumluluklarımız
Üniversite mevzuatı ve bu talimatla kendisine verilen görevlerin Anayasa, kanun, karar ve bu gibi mevzuata uygun olarak yerine getirilmesinden, yetkilerinin zamanında kullanılmasından Genel Sekretere karşı sorumludur.
Kullanılan Oda
|
Kullanılan m²
|
Kullanan Kişi Sayısı
|
20
|
466
|
45
|
Başkanlığımız, Rektörlük Binası Zemin katta hizmet vermektedir.
İdaremize bağlı olarak hizmet yürütmekte olan Merkezi Isı Santrali yaklaşık 1000 m² kapalı alana sahip olup içersinde üniversitemiz ısınma ihtiyacının karşılanması için 6 adet doğalgazla çalışan kazan bulunmaktadır.
Hasan DOĞAN Beden Eğitimi Spor Yüksekokulu ve Stadyum yaklaşık 11.000 m² kapalı alana sahip olup içerisinde ısınma ihtiyacının karşılanması için 4 adet doğalgazla çalışan kazan bulunmaktadır.
Mühendislik Fakültesi yaklaşık 21.258 m² kapalı alana sahip olup içerisinde ısınma ihtiyacının karşılanması için 1 adet doğalgazla çalışan kazan bulunmaktadır.
Fen Fakültesi 6.200 m² kapalı alana sahip olup içerisinde ısınma ihtiyacının karşılanması için 1 adet doğalgazla çalışan kazan bulunmaktadır.
Sosyal Tesis 8957 m² kapalı alana sahip olup 2 adet doğalgazla çalışan kazan bulunmaktadır.
2- Örgütsel Yapısı
Yapı İşleri Teknik Daire Başkanlığı 45 personelden oluşmaktadır. İdari Hizmetler ve Teknik Hizmetler Olarak hizmet vermektedir.
3. Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
3.1.Bilgisayarlar
Masaüstü Bilgisayar Adedi: 55 Adet.
Taşınabilir Bilgisayar Adedi: 15 Adet.
3.2. Diğer Bilgi ve Teknolojik Kaynaklar
Cinsi
|
Idari Amaçlı (Adet)
|
Eğitim Amaçlı (Adet)
|
Araştırma Amaçlı (Adet)
|
Projeksiyon
|
2
|
-
|
-
|
Slayt Makinesi
|
-
|
-
|
-
|
Tepegöz
|
-
|
-
|
-
|
Episkop
|
-
|
-
|
-
|
Barkot Okuyucu
|
-
|
-
|
-
|
Baskı Makinesi
|
-
|
-
|
-
|
Fotokopi makinesi
|
1
|
-
|
-
|
Faks
|
1
|
-
|
-
|
Fotoğraf Makinesi
|
-
|
-
|
-
|
Kameralar
|
-
|
-
|
-
|
Televizyonlar
|
-
|
-
|
-
|
Tarayıcılar
|
-
|
-
|
-
|
Müzik Setleri
|
-
|
-
|
-
|
Mikroskoplar
|
-
|
-
|
-
|
DVD'ler
|
-
|
-
|
-
|
Yazıcı
|
25
|
-
|
-
|
4- İnsan Kaynakları
2017 yılında, daire başkanlığımız faaliyetlerini sürdüren idari personelimize ilişkin sayı ve niteliklere ait bilgiler aşağıda tablolarda detaylı olarak gösterilmiştir.
4.1. İdari Personel
DaireBaşkanı :1
Şube Müdürü (Tedviren): 4
Mühendis :13 Mimar : 3
Peyzaj Mimarı : 1
Tekniker : 8
Teknisyen :7
İşçi Teknisyeni :1
Bil.İşt. :3
Memur :1
Hizmetli :1
İç Denetçi :1
Şoför :1
4.2. İdari Personelin Eğitim Durumu
Idari Personelin Eğitim Durumu
|
|
Ilköğretim
|
Lise
|
Ön Lisans
|
Lisans
|
Y.L. ve Dokt.
|
Toplam
|
Kişi Sayısı
|
0
|
4
|
14
|
20
|
7
|
45
|
Yüzde
|
0
|
8
|
32
|
45
|
15
|
100
|
4.3. İdari Personelin Hizmet Süreleri
Idari Personelin Hizmet Süresi
|
|
1 - 3 Yıl
|
4 - 6 Yıl
|
7-10 Yıl
|
11-15 Yıl
|
16-20 Yıl
|
21 ve Üzeri
|
Toplam
|
Kişi Sayısı
|
18
|
15
|
8
|
7
|
2
|
5
|
45
|
Yüzde
|
10
|
11
|
18
|
16
|
4
|
11
|
100
|
4.4. İdari Personelin Yaş İtibariyle Dağılımı
Idari Personelin Yaş Itibariyle Dağılımı
|
|
21-25 Yaş
|
26-30 Yaş
|
31-35 Yaş
|
36-40 Yaş
|
41-50 Yaş
|
51 ve Üzeri
|
Toplam
|
Kişi Sayısı
|
1
|
17
|
11
|
8
|
8
|
|
45
|
Yüzde
|
3
|
37
|
24
|
18
|
18
|
|
100
|
5- Yönetim ve İç Kontrol Sistemi
Birimimizde yönetim uygulaması; Rektör ve Rektör Yardımcılarının kontrolün de Genel Sekreterlik ve Genel Sekreterliğe bağlı birimler vasıtasıyla Senato Kararları ve Yönetim Kurulu Kararlarının uygulanması ile ve daha önceden yapılan ihaleler çerçevesinde bulunan imalatların yapılması ile gerçekleştirilmektedir.
Üniversitemizde satın alma işlemleri, 4734 ve 4735 sayılı Kamu İhale Kanunu ile Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu gereğince kurulması gerekli komisyonlar ve bütçe imkânları doğrultusunda, ihtiyaçlar göz önünde bulundurularak 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde muhasebe ve iç denetim sistemi uygulanarak yapılmaktadır. Fakülte ve Yüksekokullarda satın alma işlemleri, ihaleyi gerektiren alımlar dışında doğrudan temin yöntemleriyle ilgili birimlerce yapılmaktadır.
Birimimiz ihale işlemlerinin ve satın alma işlemlerinin gerçekleştirilmesi esnasında İdari Mali İşler Daire Başkanlığına yaklaşık maliyet hesabında teknik destek ve altyapı sağlamaktadır.
Mali kontrol ile ilgili olarak birimimizde bütçe harcama kalemlerinin serbest bırakılma durumlarına göre Harcama Yetkilisi ve Gerçekleştirme Görevlisi tarafından kontrol edilmekte ve uygun görülenlerin ödeme işlemleri yapılmaktadır. Karar alma ve işlemlerin gerçekleştirilmesinde “Harcama Yetkilisi” olarak Daire Başkanı, “Gerçekleştirme Görevlisi” olarak Şube Müdürü(Tedviren) yer almaktadır. Yıllık ödenekler çerçevesinde harcama kalemleri kullanılmaktadır. Demirbaş ve sarf malzeme alımları (büro malzemesi, kırtasiye malzemesi v.b.) ile hizmet alımlarına (doğalgaz, telefon, elektrik v.b.) yönelik e-bütçe sisteminden yapılan tahakkuk evrakları, Rektörlük Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığına gönderilerek, ilgili harcama kaleminden ödeme işlemleri gerçekleştirilmektedir.
II- AMAÇ ve HEDEFLER
A- İdarenin Amaç ve Hedefleri
AMAÇ:
• Üniversitemizin fiziki mekan ihtiyaçlarını tespit edip altyapıyı geliştirmek ve modernize etmek.
• Üniversitemizin bu konudaki önceliklerinin ve ihtiyaçlarının tespit edilerek üst makamlara bildirilmesi.
• İhtiyaçlara göre projeler arasında ödenek aktarımının yapılması.
• Yatırım programına alınan projelerin; inşaat, tesisat ve büyük onarım
işlerinin ihale edilmesi, devam eden inşaat işlerinin denetlenmesi ve hakedişlerin düzenlenmesi.
• İhalesi yapılacak işlerle diğer lokal işlerin avan projelerinin
hazırlanması, yönlendirilmesi veya diğer üniversitelerden temin edilmesi.
• Mevcut binaların, ödenekler ölçüsünde bakım ve onarımlarının yaptırılması.
• Merkezi ısıtma sistemi, elektrik enerjisi, su şebekesi, kanalizasyon hizmetlerinin yürütülmesi.
• Mevcut atölyelerle gerekli onarım, tadilat, sınıf sırası ve benzeri imalatlar ile araç bakımlarının yapılması.
• Kampüs ve kampüse bağlı peyzaj alanlarında bakım yapılması.
• Üniversitemizin yıllık yatırım programının hazırlanması.
HEDEFLERİ:
Tahsis edilecek ödeneklerle, muhtelif personel giderleri ile diğer cari giderleri karşılanması hedeflenmektedir. Ayrıca, sermaye giderleri için teklif edilen örneklerle mevcut yılı yatırım programında yer alan inşaat projelerinin imalat işlerinin devam ettirilmesi, Rektörlüğe bağlı birimlerin hizmet binaları, Enstitü, Fakülte ve Yüksekokullarından; üniversitemizin önceliklerinin belirlenen bina ve eğitim mekânlarının saptanması ve standartlarının geliştirilmesi için büyük onarımlarının yapılması, öğrencilerin eğitim dışı gereksinim duyduğu sosyo-kültürel bina ve mekânları yaratılması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir.
III.FAALİYETLERE İLİŞKİN BİLGİ VE DEĞERLENDİRMELER
Bütçe Yatırım Projeleri
PROJE NO
|
PROJE ADI
|
BAŞLAMA VE BİTİŞ TARİHİ
|
2009H031530
|
Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Binasi Yapımı
|
2017-2019
|
2009H031530
|
TOBB Meslek Yüksekokuluna Atölye ve Ek Binaları Yapım İşi
|
2017-2019
|
2009H031530
|
KBÜ Öğrenci İşleri Merkezi Binası yapımı İşi
|
2018-2019
|
2009H031530
|
KBÜ Mühendislik Fakültesi Laboratuvar Binası ve Çevre Düzenlemesi
|
2018-2020
|
2014H050150
|
Kbü 1000 Seyirci Kapasiteli Spor Salonu Açık Spor Alanları Ve Çevre Düzenlemesi İşi
|
2018-2019
|
2009H031520
|
Karabük Üniversitesi Rektörlük Binası Yanı Kapalı ve Açık Otopark yapımı
|
2017-2018
|
2009H031520
|
Karabük Üniversitesi 5 blok çatısına 1000kWe Fotovoltaik Güç Santrali kurulumu işi
|
2017-2018
|
2017H030025
|
Karabük Üniversitesi Stadyumu Güney Kale Arkası Fore Kazık Yapım İşi
|
2017-2018
|
2017H030025
|
Karabük Üniversitesi Stadyum ve Otopark Altı Heyelan Önleme İşi
|
2017-2018
|
2009H031520
|
Karabük Üniversitesi Kanalizasyon Yapım İşi
|
2018-2018
|
|
KBÜ Demir Çelik Kampüsü Gelişim Sahası etrafına yol ,çit ve nizamiye yapımı ile Eflani MYO,Yenice MYO Binalarında Tadilat Yapım İşleri
|
2017-2018
|
|
|